Böda Beer Bodys

Google må vara en vänligt sinnad sökmotor som rättar till campingmaffians grammatikfel och undrar om man inte menade Böda Beer Bodies. Men jag är inte så snäll utan jag tänker framhäva deras grammatikfel. Nu när jag sitter här och skriver kommer även frågetecknet Menar de verkligen Böda ölkroppar? Det kanske inte bara råder grammatikfel utan också ordfel?

Men i alla fall: jag tar fram mitt längsta pekfinger och pekar med det. För det är tamejsjutton humor att stoltsera med beställda, tryckta, betalda tröjor och övriga kläder med samma grammatikfel på. Engelskans body heter i plural bodies, inte bodys. Men jag undrar som sagt nu om det kanske inte är så att de faktiskt ursprungligen ville säga buddies?

Jag vet inte, jag får väl fortsätta att se på eländet så kanske jag kan luska ut det.
Men humor är det hur som haver.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0