Språknörden vid tangenterna

Under min tid vid Uppsala universitet hann jag med en hel del saker, däribland att skriva för en nationstidning. Första gången jag såg mitt namn i tryck i listan över skribenter och såg min lilla artikel i tryckt, färdig form, redo att läsas av Sörmlänningar och Närkingar i Uppsala, var ett riktigt major moment. Lite beroendeframkallande.

Nu har jag haft ett par månaders vila från journalisternas värld men nu är det dags igen. LiNoPressen vid Linköpings Universitet. Efter lite snabbt mejlande med start igår kväll så är det nu bara en medlemsavgift och en idédiskussion med chefredaktören så ska jag sedan börja skriva samhällsartiklar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0