Tvetydig självklarhet

Jag tänker låta bilden tala lite för sig själv:

 

Fast några av mina egna ord vill jag ju klämma in också. Här är det rubriken jag vill att du ska fokusera på. Min hjärna tänker oftast i lite onödiga omvägar och när mina ögon såg denna rubrik och hjärnan började processa den blev det den in absurdum bokstavliga betydelsen av orden. Artikeln handlar om sönderskjutna fönster och polisen säger att de inte har något entydigt spår. Detta har i journalistens ord genererat den tvetydiga rubriken ovan som omständligt kan översättas till ett skämt.

 

Det är ju uppenbart att polisen inte kan ha något HELT spår om de undersöker ett fall med KROSSADE rutor...

 

Var det för mycket? Var det för krystat? Ska jag sluta ta upp sådana dåliga ordvitsar? Men som den tyrann jag är kommer jag förmodligen att fortsätta med ordvitsandet. Det sitter i mina gener.

 

Om du ursäktar ska jag sitta här resten av kvällen och le i mjugg åt denna tvetydiga rubrik.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0