Bonde söker fru

Finns det något bättre än att krypa upp i soffans bästa hörn med bordet dignande av diverse onyttigheter och något av alla dessa relationsprogram. Mys mys mys!

Tafatta kärlekskranka bönder är min absoluta favorit. De har samma sociala beteende som dvärgen Blyger och är mer in touch med sina kossor och grisar än med människor. Men en stor del av varje säsong ger mig obehagliga rysningar längs med ryggraden. Och det är sekvenserna där bönderna ska välja ut vilka kvinnor/män de vill dejta. Obehaget ligger inte i att jag har en överdriven medkänsla för de som ratas, utan obehaget ligger i Linda Isakssons (numera också Lindorff i efternamn) grammatik. Det är någorlunda charmigt att hon talar så bred dialekt, men hon har ett grammatikfel som verkar vara fastgjutet i hennes vokabulär.





För varje kvinna eller man som ska väljas kastar Linda ut denna fråga: Vem fler? Mina ansiktsmuskler börjar vrida sig och rycka okontrollerat och kalla kårar går längs ryggraden. Vore det inte för att jag tycker att det är så fruktansvärt underhållande att se dessa övervintrade singlar söka kärleken så skulle jag genast stänga av. Men självplågaren i mig tvingar mig att sitta kvar och folk i min omedelbara omgivning får ta mina utbrott.

Men Linda, om du läser detta, till nästa säsong kanske du kan försöka säga "Vem mer?" istället? Deal?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0