Varmt välkommen in i språknördens värld!

Detta är mitt nya lilla skötebarn. Efter ett antal inspirerande seminarier - skolan är bra att ha ibland - har jag nu taggats, peppats och egoboostats till att ta tag i min karriär som språkvetare.

 

Så.

 

Namn: Julia

Akademisk titel: Språkvetare

Gör: pluggar en master i Kultur- och mediegestaltning

Civilstånd: Sambo

Stad: Linköping

Passion: Språk och foto

 

Torrt och tråkigt, men det där är jag i kortform. Fast jag vill nog hellre presentera mig så här:

TJA! Julia heter jag och jag är en nyfiken språknörd.

 

Den här bloggen är alltså ett projekt inspirerat av gubbar - manliga varelser över 30 - som ägnat flera skoldagar åt att uppmuntra eget företagande och projektarbeten och galna idéer. Därför har jag nu ägnat nästan en hel dag åt att pilla i kodmallar och bläddra i färgscheman och klura på idéer. Och detta är resultatet. You like?

 

Men designen är bara en bisak. Egentligen. Syftet med denna blogg är att jag vill visa DIG det fina och fantastiska med språk. Jag vill berätta för DIG vad jag drömmer om och vad jag vill arbeta med. Det här är bloggen för DIG som också tycker att språk är den bästa uppfinningen någonsin. Men detta är MIN arena, MITT forum och här kommer MINA texter att stå i rampljuset. För denna blogg är också tänkt att vara del av mitt CV, ett online-CV.

 

Det är min tanke, mitt projekt och min mening med bloggen.


Kommentarer
Postat av: Myaraq

Vad spännande! Ser fram emot att få följa!

2010-10-22 @ 14:49:22
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0