Att göra en idé konkret

Min skrivkramp har släppt verkar det som. Idag skickade jag in artikeluppföljningen av Egyptenupproret...visserligen två dagar senare än jag först hade planerat, men ändå. Nu sitter jag istället och sliter mitt hår över nästa skrivuppgift som är en projektansökan för masterprojektet som jag beskrev kort i förra inlägget.

Att skriva en projektansökan innebär att göra en idé konkret, att sätta ord på idén så att andra lätt kan förstå tankegången. Problemet med Emmas och min projektansökan är att vår idé är jäkligt bra - i våra huvuden - och det är sjukt svårt att sätta några bra och enkla ord på den. Alltså sitter jag här nu 23.48 är klockan JUST NU och skriver fortfarande på projektansökan. Jag har suttit sedan klockan 9 imorse och tog sedan paus från 19 till 23 för middag och sambotid. Nu sitter jag här igen och försöker göra vad jag kan för att göra vår idé mer konkret.

Det svåra med vårt projekt är att vi just nu vill så mycket men har inte särskilt mycket kunskap om något som detta projekt innehåller. Vi vet hur vi ska få kunskap och vi vet hur vi ska samla material till vårt projekt, både uppsats och gestaltningen, men det är saker som kommer i ett senare skede i projektet. Dock gör denna okunskap att det är svårt att göra en tidsplanering och det är nästintill omöjligt att närmare förklara hur många program vi tänker oss att serien ska innehålla och vad vi vill ta upp i de enskilda programmen och vad den innehållsmässiga skillnaden blir på uppsats och gestaltning. Men jag var på projektkonsultation igår och vi har fått lov att vara flummiga och abstrakta ett tag till eftersom lärarna förstår att vi måste ha tid att studera denna, delvis okända, mark som vi ger oss in på.

Men med lite finlir på tankefronten kommer vår idé att se ut såhär snart:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0