"Några inlägg från våra sponsorer"

Det var en snygg omskrivning (eller rättare "omtalning") för att gå till reklam på kanal 5. Och jag tänkte ägna detta inlägg åt tv-reklamens värld.

1. Har ni hört LG:s reklam för deras LED-TV? Anyway, LG säljer inte bara en TV utan de säljer en "LED-TV-TV".
Dagens sanning. Så nästa gång reklamen kommer upp i rutan tycker jag att ni ska lyssna extra noga.

2. Bokstaven v har en tendens att låta som f när man talar och så är fallet i reklamen för Sofia Wistams nya program. Där säger hon att en tragisk händelse kan vara "pacificerande"...eller vänta nu menar hon "passiviserande"? För örat låter det faktiskt som att Sofia säger att en tragisk händelse kan göra en människa "fredlig", men om jag inte dummar mig så får jag väl anta att hon menar att en tragisk händelse kan göra en människa förlamad och apatisk.

3. Opelreklamen. Deras slogan. Wir leben Autos. Någon mer än jag som tycker att den är konstig? Om vi översätter Opels slogan blir det: Vi lever bilar. Men efter lite efterforskning på Opels hemsida har jag nu fått en filosofisk redogörelse för vad företaget menar med sin slogan: Opel lever för bilar och bilteknik. Dock pratas det väldigt mycket om hur mycket Opel älskar bilar och teknik, så varför inte stoppa in ett I i deras slogan så blir det hela genast en begriplig mening: Wir lieben Autos.

4. Sist men inte minst har vi Burger King's reklam där de "erbjuder på". Plain stupid.

Kommentarer
Postat av: Myaraq

BOOOOYAH!

2011-01-08 @ 11:20:18
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0