After work eller röstmanusövning

Den duktiga plugghästen valde bort sommarjobbets första after work igår för att ansvarsfullt åka hem, äta middag och sova 8 timmar för att tidigt åka till skolan med fräsch röst till dagens manusläsning. Socialt liv eller fler akademiska poäng, socialt liv eller fler akademiska poäng?

Tro mig, jag ångrade mig varje sekund på pendeln hem igår efter jobbet. Som tur är, är det after work nästa onsdag också. Då ska jag banne mig placera min plugghästrumpa på en stol på en bar och umgås med jobbarkompisar och ignorera alla tankar på att åka hem till böckerna. Eller det beror på hur mycket jag hinner plugga på måndag och tisdag...

Lite drygt en vecka kvar till jag kan pusta ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0