Hell week!

Ingen rast, ingen ro! På torsdag är det deadline för den sista uppgiften i kursen Grafisk design. Självklart avslutas kursen med en mastodontuppgift där vi ska visa allt vi har lärt oss. Uppgiften består i att göra en grafisk profil för det fejkföretag som vi har jobbat med i de övriga uppgiftern, i mitt fall: Sockerbagaren.

En grafisk profil innebär att man specificerar ett företags färgskala, typsnitt, logotyper, när och hur de ska användas. Man ska göra som en stilmall eller en manual för företaget. Det innebär att jag ska göra deras visitkort, brevpapper, kuvert, webbplats. Visa hur profilen kan användas för uniformer, bärkassar, utrustning, bildekaler, annonser eller som jag har tänkt då: en muffinskartong/tårtkartong.

Varje grej måste följas av en beskrivning så att man ska kunna skicka iväg en beställning till tryckeriet och få den design på ex. visitkortet som jag har bestämt.

Eftersom denna grafiska profil är en skoluppgift ska den givetvis också kompletteras med en rapport på mellan 2 och 4 sidor där jag reflekterar över ALLA mina val och min process.

Jag hade haft gott om tid om det inte vore så att jag denna vecka har två heldagar i Norrköping. På tisdag går jag från 8 till 16 och på torsdag går jag från 8 till 17. Deadline är på torsdag vid 12. Men det är lugnt. Jag borde väl hinna göra en mastodontuppgift på 1,5 dagar?

Heja heja heja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0