Sjukligt oattraktiv

Jag tror bestämt att mitt yrkessökande jag är fullständigt oattraktiv på arbetsmarknaden. Det är som att mitt CV är pestsmittat. En futtig liten akademiker som tror att hon är en språkvetare. Pfff. Efter ett litet ögonkast på min jobbansökan kastar arbetsgivaren mina papper i papperskorgen eller använder det som veckans skämt när företaget sammanträder. Det är tamejsjutton inte lätt att konkurrera med de där 354 andra människorna som också söker det jobbet men som har tonvis med erfarenhet och digra portfolier med snajdiga formuleringar. Det tar lite på självförtroendet att hela tiden bli avfärdad med anledningen att man saknar praktisk erfarenhet.

Men i väntan på det där perfekta drömjobbet som jag söker har jag nu fått ett extrajobb.

På Posten. Om man gräver i detaljerna så kan man hävda att jag har användning av min utbildning. Som språkvetare får man väl ändå säga att jag är ganska bra på att läsa och att stava och det här extrajobbet kommer handla om att just läsa. Nu ska jag främst läsa adresserna på julkorten men jag ser ut att ha fått det som ett mer permanent extrajobb och ska faktiskt redan på måndag få köra runt och dela ut reklam. Spännande.

Jag tänker också här passa på att be om ursäkt ifall uppdateringen här blir dålig de närmaste två veckorna. Jag fick nämligen extrajobb både i Norrköping och Linköping så jag kommer löpa emellan dessa städer i två veckor för att sortera julkorten. Bland annat nästa fredag blir det tajt med tid: Linköpings postkontor 7-14.30 och Norrköpings postkontor 16-19 eller längre. Men jag ska göra mitt bästa för att hålla er på gott humör också!

Kommentarer
Postat av: Ida

Då är vi kollegor då, fast jag jobbar på Uppsala Postterminal!

2010-12-09 @ 14:56:35
URL: http://idaidayeahyeah.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0