En bakgrundshistoria 5

Ja det var ett jäkla tjat om dessa bakgrundshistorier. Jag vet!
Men till de tappra själar som har följt med ända sedan 1:an så är detta den sista, för nu är jag bara några månader bort från nutid i mitt berättande och sedan är ni up to date på hela mitt akademiska liv. Spännande...

I alla fall. Med en kandidatexamen under armen lämnade jag Uppsala för kärlekens skull och placerade mig på ett mastersprogram i kultur- och mediegestaltning på Campus Norrköping, Linköpings universitet. Ett par gånger i veckan skumpar jag iväg med campusbussen från Linköping till Norrköping för att plugga något som är väldigt svårt att förklara vad det är...Inte ens lärarna vet vad det är. Riktigt.

Det jag kan säga är att det är ett väldigt fritt program och jag har lyckats anpassa det helt efter var mina intressen ligger. Programmet består till 75% av ett projektarbete och i skrivande stund sitter jag och filar på min projektansökan. I grund och botten kan man nog enklast beskriva denna utbildning som att den kommer leda till att jag blir en kulturarbetare och vad en kulturarbetare gör beror helt på individen. Jag med mitt språknörderi skulle gärna ta mig in på en reklambyrå för att jobba som copywriter eller till en tidning för att skriva eller till något annat ställe där jag kan nyttja min kreativitet.

Mitt projektarbete, som jag gör tillsammans med en annan tjej (eftersom vi lider av lätt storhetsvansinne (vilket för övrigt alla verkar ha på detta program) och vill göra ett ganska stort projekt), kommer att sluta i en radioprogramserie där vi tänker ha kommunikation och olika kommunikationssätt som grundtema med fria variationer därpå. Vi tänker oss en rolig vetenskapsradio. Saken är biff förutom att vi saknar teknisk kunskap i hur man producerar ett radioprogram men det ska vi ordna nu under våren.

Och bara för att jag har så fruktansvärt lite att göra så läser jag också två distanskurser i Illustrator och Photoshop. Bara för att göra mig så attraktiv på arbetsmarknaden som möjligt.

Då vet ni vad jag gör på dagarna.
Detta är mitt akademiska jag - då och nu.


Kommentarer
Postat av: Myaraq

kul idé! jag ser med spänning fram emot resten.

2011-02-09 @ 12:15:15
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0