Olidlig skrivkramp

För en dryg vecka sedan skrev jag en artikel om de upproriska egyptierna. Nu ska jag, efter eget förslag till chefredaktör, skriva en fortsättning. Jag har en dator med internet, jag har mitt anteckningsblock, jag har ett word-dokument uppe och jag har tänkarhatten på. Varför, varför ska det då vara så jäkla svårt att klämma ur sig en sketen liten artikel på 350 ord, give or take???

Skrivkrampen är, precis som alla kramper, lömsk. Man vet aldrig när den ska slå till. Som nu. Eller, det går jättebra att blogga, facebooka och vara allmänt rolig i alla andra textformat än just DENNA artikel. Jag har försökt finta bort skrivkrampen med just sådant här skrivande, men se skrivkrampen är för smart för sådant. En vanlig fotkramp kan man vicka bort, men inte en skrivkramp.

Just nu har jag 153 ord med plain shit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0