Så vackert att jag smälter!

Jag har ett nytt favoritord: procrastination (eller prokrastination på svenska). Det är en term från psykologin och betyder att man vanemässigt skjuter upp allt man måste, borde göra och gör en massa andra struntsaker istället. Exempelvis är det vanligt för många att de känner ett akut städbehov i tentaperioder, eller känner att de måste skriva ett blogginlägg om procrastination fastän de egentligen borde göra klart uppgiften i Illustrator som har deadline om 3 timmar...

Jag gillar ordet av egentligen ingen särskild anledning mer än att ordet ligger väldigt bra i munnen och rymmer så stor betydelse fastän det bara är ett ord. Om man tänker på ordet så är det också väldigt passande för vad det betyder: bara att uttala ordet procrastination innebär att man måste skjuta upp saker eftersom det tar ganska lång tid att säga det.

Nu ska jag sluta prokrastinera!
Jag har en uppgift att göra klart...

Kommentarer
Postat av: Myaraq - den där lilla svenskimån

Vilket lustigt ord!

2011-03-17 @ 19:09:36
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0