Musik för mina öron

Denna afton ska jag frossa i östgötska. Det är middag hos sambos morföräldrar. Tydligen. Min sambo är lite dålig på att ge mig information om våra planer. Han brukar kasta ur sig information lite i förbigående, ganska nära inpå händelsen och lite som jamendetvissteduväl. Jag får kanske hålla en informationskurs med honom någon helg. Eller leka 20 frågor varje kväll precis innan läggdags.

Så. Kvällens plan, middag hos morföräldrarna, innebär en djupdykning i den östgötska dialekten. Jag blir lätt lite osocial när jag träffar sambos släkt för det är så fantastiskt roligt bara att sitta och lyssna. Östgötska är inte en charmig dialekt, men den är rolig.

Såhär lär det låta vid matbordet ikväll:





You get the picture.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0