Dagens kluring

Nyss nämnda herr Ramsten har även en fäbless för krångliga ord som låter fina och viktiga och som jag nu sitter och googlar.

Dagens kluring blev solipsism.
Jag har nu gjort en sökning på det på ne.se och här är dess betydelse:

"...uppfattning som förekommer i två grundformer: ontologisk och kunskapsteoretisk solipsism. Den ontologiska solipsismen hävdar att endast jag själv och mina medvetandetillstånd existerar. Den kunskapsteoretiska solipsismen gör gällande att jag själv och mina medvetandetillstånd är det enda som jag kan ha verklig kunskap om."

Jag önskar så att jag skulle känna: JASSÅ JAAAHAAA, VAR DET DET HAN MENADE! Men tyvärr vägrar denna känsla att infinna sig trots ne:s fina förklaring. Men helt klart är att vid första bästa tillfälle ska jag använda detta ord. För att ge alla andra huvudbry.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0