Grafisk presentation av Norrköpings gamla industrilandskap




Jag har lämnat cupcaksen bakom mig i denna uppgift (men tro mig, de kommer tillbaka big time i nästa och sista uppgiften på kursen) och istället gjort en grafisk presentation av det gamla industriområdet i Norrköping.

Det är en otroligt häftig plats som inspirerar redan vid första anblicken. Det som fascinerar mig är hur historia och nutid är lika levande på denna plats. Tiden har här liksom lämnat sin linjära struktur och istället är tiden, den bara är. Jag har försökt återskapa denna icke-linjära tid i mitt kollage. I Arbetets museum som ligger i byggnaden som kallas Strykjärnet fanns det förut ett väveri och Motala ström har använts som kraftkälla, först för kvarnar och sedan för övriga industrier. Idag finns här i området museum, gymnasieskolor och universitetsstudenter. Det är ett ballt och nytänkande område!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0