Urban taxering

Välj en plats i stadsmiljö, helt efter eget tycke, men gärna en plats som du inte känner till. Gå dit och observera allt du kan under 15 minuter. Använd bandspelare, papper & penna, kamera eller vad helst du kan tänkas behöva. Gå hem, sortera och analysera dina intryck och gör en grafisk presentation av det du har observerat.

Detta är den uppgift som jag håller på med nu på kursen i grafisk design. Jag har observerat, sorterat och analyserat mina intryck. Nu ska jag bara göra en bild av det hela. Jag känner mig aningens handlingsförlamad. Jag har massor med intryck och jag har en klar bild i huvudet. Jag är rädd för att min mentala bild inte ska vilja omvandlas till en bra bild på datorn. I stunder som dessa önskar jag att jag hade en USB-port i typ örat så att det bara vore att koppla en sladd mellan mig och datorn och föra över den mentala bilden.

Men det är väl bara att börja. Deadline är på torsdag och jag har massor med annat att göra samtidigt. Frågan är bara var jag börjar... Slutresultatet lägger jag upp här så småningom.

Kommentarer
Postat av: Myaraq - den där lilla svenskimån

Typ så gjorde vi i uganda.

2011-03-14 @ 18:32:13
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0