Kolmårdstroll i sängen

Östgötskan har utsetts till den osexigaste dialekten i landet, tillsammans med närkingska. Och ja, helt sexig är ju inte östgötskan. Men i topp ligger göteborgska. Ärligt, hur sexig är göteborgskan? Sexig och göteborgska är för mig två icke kompatibla ting. Roligt, skojigt, hurtigt - javisst, det är ord som stämmer in på göteborgska. Men i sexighet ligger göteborgskan på ungefär samma nivå som östgötskan.

Skånska rankades också högt i fråga om sexighet. Mys med en skorrande malmöit? Eeeh, njae.

Men östgötskan är kanske ändå osexigast. Jag tackar min lyckliga stjärna att mitt kolmårdstroll inte låter som dessa snubbar:


Kommentarer
Postat av: Myaraq - den där lilla svenskimån

näe. götebosska är änna fint.

2011-05-11 @ 17:20:34
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0